Calvin Klein zdobył sławę i uwielbienie dzięki swojej bezkompromisowości. W jego projektach dominuje prostota, swoboda i wysoka jakość materiałów. Projektant odkąd tylko pamiętał chciał projektować, ale nawet mu się nie śniło, że stanie się ikoną świata mody. Calvin Klein od samego początku stawiał na kontrowersyjne kampanie reklamowe, które przysporzyły mu rzeszę oddanych fanów.
Calvin Klein i jego amerykański sen.
Calvin Klein założył swoją markę mając zaledwie 26 lat, a było to w 1968 roku. Jego historia zaczyna się w Nowym Jorku, gdzie przychodzi na świat, uczy się i dorasta jako dziecko gospodyni domowej i sklepikarza. Ukończył Liceum o profilu artystycznym, a następnie studia na kierunku: projektowanie. Ludzie pokochali jego ubrania, akcesoria i perfumy nie za ich wygląd, a za to, jakimi je przedstawiono. Reklamy jeansów czy perfum były bardzo kontrowersyjne, zwłaszcza gdy spojrzymy na obyczajowość tamtych lat.
Calvin Klein od zawsze uwielbiał szokować, a tematy tabu nigdy dla niego nie istniały. Dlatego jako swoją grupę docelową określa ludzi młodych, energicznych, pewnych siebie i swobodnych. Jednak wcale nie chodzi mu tutaj o wiek, a o sposób bycia, myślenia, spontaniczność i radość z życia.
„Jesteśmy marką, która inspiruje ludzi młodych, niezależnie ile mają lat.” – Calvin Klein.
Sukces marki.
Calvin Klein nigdy nie osiągnąłby takiego sukcesu, gdyby bał się opinii ludzi. Dzięki przełamywaniu tabu, o jego projektach i kampaniach zrobiło się głośno. Choć dziś to już nie on zarządza marką, a tą osobą jest Raf Simons, to firma na tym nie straciła. Postanowił on bowiem odmłodzić markę, ożywić kolekcje i zaangażować wspaniałe gwiazdy do sesji zdjęciowych. W taki oto sposób Calvin Klein rozpoczął współpracę między innymi z siostrami Kardashian, Solange Knowles czy Justinem Bieberem.